Maak kennis met shockwave en dry needling in Heel, nabij Roermond

Neem contact op

Een osteopaat werkt enkel met zijn of haar handen. Bij andere behandelmethodes, zoals shockwave en dry needling, gebruikt een fysiotherapeut juist bepaalde naalden. In het geval van dry needling prikt hij of zij verstijfde spieren aan met een droge naald. Voor shockwavetherapie werkt de behandelaar met een apparaat waarbij krachtige ‘schokgolven’ door middel van een behandelkop nauwkeurig gericht worden zodat ze op de gewenste locatie in het lichaam een mechanisch effect hebben. Fysio Heel biedt beide therapieën in de praktijk.

Shockwave

Kampt u al jarenlang met pijnklachten aan pezen of banden? Dan is shockwavetherapie wellicht iets voor u. Voor deze behandelmethode gebruikt de fysiotherapeut een apparaat dat geluidsgolven uitzendt die zich door de huid verplaatsen. Hierdoor verbetert de bloedsomloop en kan de blessure zelf genezen.

Shockwave is onder andere effectief gebleken bij mensen met pijn aan de volgende pezen of banden:

• Hielspoor

• Achillespeesontsteking

• Hamstring

• Slijmbeursontsteking knie, heup of schouder

• Tennisarm

Dry needling

Dry needling is een relatief nieuwe behandelmethode binnen de fysiotherapie. Het heeft effect op zogenaamde ‘triggerpoints’, knopen in de spieren. Deze ontstaan bijvoorbeeld door een acute verkeerde beweging, langdurige verkeerde houding, afwezigheid van beweging en zelfs door te strakke kleding.

Door de triggerpoints kort aan te prikken, ontspant de spier zich snel en langdurig. Daardoor neemt de lokale drukpijn en de ‘pijn op afstand’ af of verdwijnt zelfs helemaal. De therapeut maakt voor deze behandeling geen gebruik van vloeistof, vandaar de naam ‘dry needling’.

Meer informatie over dry needling